Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

…A LETO JE PREČ

 

Leto je preč, utieklo pomedzi prsty, už je tu dážď, je chladný a hustý …

meteo

Tak nejako sa to spieva v jednej pesničke. A je to naozaj tak. Ešte v sobotu sme si mohli užívať posledné teplé lúče slnka, no nedeľa sa prebudila do zamračeného dňa. Ale to sme ešte ani netušili, čo nás čaká nasledujúci deň. Od rána dážd a chlad. Počasie také, kedy sa vám nechce nič, len sedieť doma pred telkou, prípadne pri dobrej knihe a šálke teplého čaju. Bolo to možné vďaka tomu, že to bol sviatočný deň, nemuseli sme skoro ráno vstávať a ísť do práce. To bola realita až dnešného rána, kedy ešte stále mrholilo a kedy som vôbec nevedela, čo na seba. Po minulotýždňových krátkych rukávoch a holých nohách obutých do šľapiek, som dnes vytiahla zo skrine pančucháče, na pulóver s dlhým rukávom som obliekla tvídové sako a na nohy obula uzavreté topánky. Vyzbrojená s dáždnikom som sa ráno vybrala do práce. Už na zastávke autobusu som zistila, že oblečenie nie je dostatočné a že by som veru na sebe zniesla oveľa teplejšie veci. Mesto už dnes nežilo húfami turistov, len domáci sa pod dáždnikmi ponáhľali za svojimi povinnosťami.

Cestou z práce mi vŕtal v hlave fakt, že som vôbec nezaregistrovala zlet lastovičiek na telefónnych drôtoch pred naším domom. Veď to je jav, ktorý sa opakuje rok čo rok a ja som si ho práve v tomto roku vôbec nevšimla. Čakajú nás dni, kedy sa bude ráno vstávať stále horšie, pretože budú dni stále kratšie. Dúfajme, že letu ešte úplne neodzvonilo, že sa vráti v podobe babieho leta. Aj keď je mojím obľúbeným ročným obdobím jar, kedy sa prebúdza príroda, s nádhernou paletou zelených odtieňov a prvými teplými slnečnými lúčmi, a leto, čas, kedy sa chodíme kúpať, beháme bosými nohami po tráve, búrkami, po ktorých zostávajú na oblohe nádherné dúhy, ani na jeseň so svojimi nádhernými farbami nedám dopustiť. Jeseň mi vonia vôňou húb, jabĺk, tlejúceho lístia, či pečených gaštanov.

Každé ročné obdobie ukrýva svoje čaro.

4 responses to “…A LETO JE PREČ

  1. Fee 17. septembra 2008 o 15:02

    Ahoj Daniela,
    mas pravdu. Zle a dazdive pocasie prislo velmi nahle. Aj my tu mrzneme…
    LG

  2. Eva 17. septembra 2008 o 18:53

    Presne si to vystihla.Takéto "šoky" nás vraj budú prekvapovať častejšie.Posledné roky si už zimné oblečenie ani neodkladám. U nás na horách už je bielo!

  3. Jan 18. septembra 2008 o 9:45

    Čo už- musíme si zvykať, čo sme si vďaka pohodlnejšiemu životu a civilizácii narobili, to teraz máme. Inak si myslím, že počasie je vždy dobré- však môže byť horšie- a posledné roky nás jeseň rozmaznávala predlženým letom a teplom.

  4. Jana 18. septembra 2008 o 18:26

    Ja mám jeseň najradšej zo všetkých období práve z tých dôvodov, ktoré si aj Ty uviedla. Prišla síce možno trochu priskoro, ale tešme sa z každého dňa, lebo každý jeden je jedinečný, hoci aj taký pochmúrnejší…

Pridaj komentár

