Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Cyprus

Tlačové agentúry vydali tento týždeň správu o vytvorení priechodu medzi gréckou a tureckou časťou  Nikózie, poslednom rozdelenom hlavnom meste sveta. Vo štvrtok pred úsvitom odstránili kovové bariéry deliace hlavnú obchodnú ulicu Ledra medzi jeho gréckou a tureckou časťou. Zátarasy rozdeľovali centrum mesta 45 rokov. Celé toto obdobie symbolizovala ulica etnické rozdelenie ostrova na grécku a tureckú časť. V noci nadnes ju však gréckocyperské úrady nariadili dočasne zavrieť na dve hodiny. Dôvodom bolo údajné porušenie vzájomnej dohody a pohyb tureckocyperských policajtov v nárazníkovej zóne. Hraničné pásmo je pod neustálou kontrolou Organizácie Spojených národov.

Tieto správy mi pripomenuli moju prvú cestu na tento ostrov, ktorú som uskutočnila pred necelým rokom…..

7. mája 2007 sme sa v  podvečerných hodinách vydali autom smerom na viedenské letisko vo Schwechate, odkiaľ nám pár minút pred polnocou odlietalo lietadlo do Larnaky.

larnaka_letiskoNa letisku v Larnake nás čakali naši cyperskí hostitelia. Neboli to však domáci Cyperčania, ale mladý slovenský pár, ktorý využil zaujímavú ponuku zamestnať sa v hlavnom meste Cypru, v Nikózii.

nikozia_ubyt V Nikózii sme bývali v jedinom viacposchodovom dome vo štvrti, kde boli okolo samé nádherné vily a ďalšie sa vo veľkom množstve stavali. nikozia_pohlad_terasa  nikozia_pohlad_ter2

Aj keď sa o Cypre hovorí, že je to ostrov s dlhými horúcimi letami a teplými vlhkými zimami, kde je viac ako 300 slnečných dní v roku, nás skoro po celý čas pobytu sprevádzala zamračená obloha a dážď. Len málo dní sme mohli využiť na leňošenie na pláži a kúpanie v mori. Vraj také počasie nebolo na Cypre v máji už niekoľko desaťročí. Celý program nášho pobytu a odvíjal od počasia. Aj keď sa už zdalo, že konečne nadišiel pekný slnečný deň, len čo sme vyšli z domu, nádherné počasie sa zmenilo na daždivé.

Hlavné mesto Nikózia, grécky názov Lefkosia,  leží v strede ostrova. Mesto sa javí v dvoch rozličných tvárach. Jedna predstavuje starú, pôvodnú časť mesta ohraničenú mohutnými venétskymi múrmi, ktoré tu už stoja vyše 400 rokov. Druhá stránka mesta pôsobí naopak moderne a rušne, s novými vystavanými predmestiami.

nikozia_mesto1 nikozia_mesto2  nikozia_mesto3

nikozia_mesto4 nikozia_mesto5

 nikozia_mesto7  nikozia_mesto6  nikozia_park

 ja_park park_2

 nikozia_nova  nikozia_nova1  nikozia_college

nikozia_vila

Pohľad na časť Nikózie z terasy domu, v ktorom sme prechodne bývali.

Nikozia_z_terasy

4 responses to “Cyprus

  1. Le fille Ash 10. septembra 2011 o 16:11

    To jsou překrásné fotky! A musela to jistě být, až na to pršení…, krásná dovolená. Navštívít místo jako je Cypr patří k mým velký snům… Doufám, že se mi to jednou povede 😉

  2. Daniela 10. septembra 2011 o 20:18

    Ďakujem, som rada, že sa ti páčia. A aj tebe napíšem to, čo som už dnes jednej blogerke na jej komentár k článku o Cypre na blogu Potulky svetom odpovedala: Prajem ti, aby sa ti tvoj sen splnil a že sa na Cyprus niekedy dostaneš. A čo sa dažďa týka, na mojej druhej cyperskej dovolenke som mala také nádherné počasie, že mi nahradilo aj tú prvú zamračenú dovolenku. A nakoniec to bolo aj na niečo dobré. Keby boli horúčavy, neviem, či by si nám chcelo toľko cestovať po Cypre. Asi nie.

  3. Katka 14. júna 2013 o 6:50

    Au! Nejsem zvyklá na město. Uvíznout v něm kvůli počasí na víc dní než jeden, nebyla bych dvakrát spokojená 😦

  4. Daniela 14. júna 2013 o 9:58

    Ale to vôbec nebolo tak, že sme uviazli v meste. My sme cestovali, len sme nemohli chodiť na pláž. Veď som prešla vtedy celý Cyprus, nielen grécku, ale aj tureckú časť. Keby bolo pekné počasie, čas medzi cestovaním by sme boli trávili na pláži a nie doma. Mrzí ma, že nás dážď vyhnal aj z najznámejšieho cyperského pohoria. Tam sme len na chvíľu vyšli z auta a chytila nás taká prietrž, že sme sa museli bežať skryť. Takže Trodos by som si ešte veľmi rada niekedy pozrela. Aj napriek tomu daždivému počasiu na tú dovolenku som nikdy nenadávala. A nemala by som toľko (niekedy aj humorných) zážitkov z cestovania autom po ľavej strane cesty 🙂 Mladí nám v požičovni zaobstarali auto a náš šofér sa niekoľkokrát správal za volantom tak, ako keby sme boli na Slovensku. Určite to uviaznutie vo velikánskom byte nepôsobilo na mňa tak, ako keby som bola niekde v maličkej kajute na lodi. Tak to zase ja nie.

Pridaj komentár

