Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ranné vtáča ďalej doskáče…..

Dnes ráno 5,35. Prvý raz sa z môjho mobilu začala ozývať melódia, ktorá ma mala prebudiť do ďalšieho pracovného dňa. So zlepenými očami som šmátrala rukou po mobile a budenie som vypla. O päť minút sa melódia ozvala znova. Akcia sa zopakovala. Ešte stále som nebola schopná vstať z postele. Po treťom zaznení melódie som tak už urobila. Bol to úspech oproti tomu, koľko mi to trvalo včera. Moje včerajšie zobúdzanie trvalo celú polhodinu. Budík mi vyzváňal každých päť minút. Takto sa budem trápiť možno ešte nejakých pár dní, kým si môj organizmus zvykne na nový rytmus dňa.

ranne_vtaca

Zmena zo stredoeurópskeho času na letný nastala v noci zo soboty na nedeľu, kedy sa hodinová ručička posunula o jednu hodinu vpred, čím sa táto noc o hodinu skrátila. Cieľom zavedenia letného času bolo šetrenie energiou a lepšie využívanie prirodzeného denného svetla. Niektorí ekonómovia tvrdia, že úspora energie, pre ktorú sa letný čas začal používať, je podľa nich minimálna, ak nie žiadna. Naopak, niektorým ľuďom narúša biorytmus a spôsobuje zdravotné problémy.

Odhliadnuc od spoločenských prínosov tejto zmeny a môjho minimálne týždňového zorientovávania sa, osobne prijímam túto zmenu pozitívne. Aj keď niekoľko prvých dní po zmene času frflem, SELČ mi predlžuje svetlo dňa a ja ho môžem využiť na svoje aktivity.

Pridaj komentár

